Kriz nedeniyle hazır giyim sektöründe harcamaların kesilmesi nedeniyle sektör yeni sezona ilk kez indirimle giriyor. Bayramın okulların açıldığı tarihle çakışması da indirimlerde etkili oldu.
Tekstil ve hazır giyim sektörü, kriz nedeniyle kısılan harcamalar yüzünden bu yıl ilk kez yeni sezona indirimlerle başlıyor. Markaları indirime iten bir gelişme de Ramazan Bayramı'nın okulların açıldığı günlere denk gelmesi. Okul alışverişine yönelme olacağından, bayram harcamalarının azalacağını belirten Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ahmet Nakkaş, "Normalde sezon ürünlerin açılış fiyatları diğer ürünlere göre daha yüksek olur. Ancak kriz döneminde elbette insanların cebini düşünmek zorundayız. Sezon ürün fiyatları geçen yıla göre çok yüksek olmayacak" dedi.
Tekstil ve hazır giyim sektörü, kriz nedeniyle kısılan harcamalar yüzünden bu yıl ilk kez yeni sezona indirimlerle başlıyor. Markaları indirime iten bir gelişme de Ramazan Bayramı'nın okulların açıldığı günlere denk gelmesi. Okul alışverişine yönelme olacağından, bayram harcamalarının azalacağını belirten Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ahmet Nakkaş, "Normalde sezon ürünlerin açılış fiyatları diğer ürünlere göre daha yüksek olur. Ancak kriz döneminde elbette insanların cebini düşünmek zorundayız. Sezon ürün fiyatları geçen yıla göre çok yüksek olmayacak" dedi.
Kriz nedeniyle hazır giyim sektöründeki daralma Ipsos KMG'nin Hazır Giyim Endeksi verilerine de yansımıştı. Buna göre ilk altı aylık rakamlara göre harcamalar geçen yıla oranla TL'de yüzde 15, dolarda ise yüzde 29 oranında gerilemiş durumda. Yaz aylarını yoğun kampanyalarla geçiren sektörde, sonbahar sezonu da sıkıntılı başlıyor. Firmalar yeni sezona yeni kampanyalar ve indirimlerle girerken, fiyatlar da geçen yılın altına geriledi. TGSD Başkanı Ahmet Nakkaş, indirimlerin tüketiciyi desteklemek için zorunlu hale geldiğini belirtirken, ramazanın yaz aylarına gelmesiyle birlikte hazır giyim sektöründe de harcama trendlerinin değişeceğini ekledi. Nakkaş, "Sektörde 25 milyar dolarlık harcamanın yüzde 60'ı eskiden kış aylarında yapılırdı. Bayramların yaz aylarına gelmesiyle birlikte bu trend değişiyor" dedi.
Damat'tan yüzde 25'lik indirim
Erkek giyim ağırlıklı çalışan Damat Tween, bayrama indirimle giren markalar arasında yer alıyor. Damat Tween'in sahibi Süleyman Orakçıoğlu yeni sezonda bazı ürün çeşitlerinde yüzde 25 indirim yapacaklarını söyledi. Kriz nedeniyle markaların uzun zamandır indirim kampanyalarını sürdürdüğüne dikkat çeken Orakçıoğlu, "Özellikle sezon sonu indirimleri ve kriz indirimlerine alışan tüketici yüksek fiyatlara rağbet göstermeyeceği için bu yıl biz de dahil bir çok marka yeni sezon ürünlerini tüketicinin cebine uygun fiyatlarla piyasaya süreceğiz. Bazı ürün gruplarımız ise geçen yıla göre yüzde 25 daha düşük olacak" dedi.
YKM fiyat değiştirmedi
Yeni Karamürsel (YKM) mağazaları da sezon ürünleri geçen yılki fiyatlarıyla tüketiciye sunacak. "Krizin etkilerinin tüm sıcaklığıyla hissedildiği bu dönemde stok çok riskli. Bu nedenle biz sezon başlangıcına makul fiyatlarla gireceğiz" diyen YKM Yönetim Kurulu Üyesi Saruhan Tan, "Biz 60 yıllık bir kurumuz. Hiçbir zaman yeni sezon ürünleri değerinin üzerinde fiyatlarla piyasaya sürmedik. Bu sezonu da cazip fiyatlar ve kampanyalarla açacağız. Örneğin ürün satışlarında uzun vadeli taksit imkânı ve hediye çekleri gibi kampanyalarımız bayramda gelecek. Ancak kriz döneminde piyasayı denetlemek çok zor. Kuralsız biçimde indirim yapanlar sektörde haksız rekabet yaratmaya devam ediyor. Sektör dışında tüketicinin korunması açısından bu indirimlerin bir kurala bağlanması gerekiyor" diye konuştu.
Damat'tan yüzde 25'lik indirim
Erkek giyim ağırlıklı çalışan Damat Tween, bayrama indirimle giren markalar arasında yer alıyor. Damat Tween'in sahibi Süleyman Orakçıoğlu yeni sezonda bazı ürün çeşitlerinde yüzde 25 indirim yapacaklarını söyledi. Kriz nedeniyle markaların uzun zamandır indirim kampanyalarını sürdürdüğüne dikkat çeken Orakçıoğlu, "Özellikle sezon sonu indirimleri ve kriz indirimlerine alışan tüketici yüksek fiyatlara rağbet göstermeyeceği için bu yıl biz de dahil bir çok marka yeni sezon ürünlerini tüketicinin cebine uygun fiyatlarla piyasaya süreceğiz. Bazı ürün gruplarımız ise geçen yıla göre yüzde 25 daha düşük olacak" dedi.
YKM fiyat değiştirmedi
Yeni Karamürsel (YKM) mağazaları da sezon ürünleri geçen yılki fiyatlarıyla tüketiciye sunacak. "Krizin etkilerinin tüm sıcaklığıyla hissedildiği bu dönemde stok çok riskli. Bu nedenle biz sezon başlangıcına makul fiyatlarla gireceğiz" diyen YKM Yönetim Kurulu Üyesi Saruhan Tan, "Biz 60 yıllık bir kurumuz. Hiçbir zaman yeni sezon ürünleri değerinin üzerinde fiyatlarla piyasaya sürmedik. Bu sezonu da cazip fiyatlar ve kampanyalarla açacağız. Örneğin ürün satışlarında uzun vadeli taksit imkânı ve hediye çekleri gibi kampanyalarımız bayramda gelecek. Ancak kriz döneminde piyasayı denetlemek çok zor. Kuralsız biçimde indirim yapanlar sektörde haksız rekabet yaratmaya devam ediyor. Sektör dışında tüketicinin korunması açısından bu indirimlerin bir kurala bağlanması gerekiyor" diye konuştu.
Her yaş grubuna uygun ürün gruplarına sahip Seven Hill'de yazlık ürünlerinde indirim kampanyalarını bayramda da sürdürecek. 10 gün içerisinde yeni sezon ürünlerini piyasaya çıkarmayı planladıklarını söyleyen Seven Hill'in sahibi Hüseyin Özbek şunları kaydetti: "Biz bu yıl indirimler, bayram ve okul dönemi bir araya geldiği için satışlarımızda ciddi bir artış bekliyoruz. Bu bayramda geçen sezondan daha fazla ciro bekliyoruz. Hava sıcak giderse yazlık ürün satılır. Hava soğursa kışlık da olur. Bayramda 3-4 katı satış yapıyoruz. Babalar gününde yaptığımız gibi pantolon gömlek kemer 39 TL gibi bir kampanya da yapmak istiyoruz."
Özgül Öztürk / Referans Gazetesi
0 yorum:
Yorum Gönder